Het kan beginnen. - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Natasja Schijndel - WaarBenJij.nu Het kan beginnen. - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Natasja Schijndel - WaarBenJij.nu

Het kan beginnen.

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

22 December 2006 | Nederland, Sint-Michielsgestel

Hey lieve dames en heren ;)

Zoals ik in mijn vorige bericht al gezegt had, zou ik een rekeningnummer openen. Vandaag had ik eindelijk eens tijd om naar de bank te gaan met als resultaat dat er nu een rekening is.
Op deze rekening heb ik de 42.10 euro van de ooms en tantes van de Van Schijndels al op gestort. Natuurlijk is dit nog lang niet mijn doel.

Ik zal eerst even uitleggen wat ik met het geld voor Indonesië wil gaan doen.
Het is logisch dat we daar mensen willen gaan helpen. Ons "vak" is onderwijsassistent. Dus het geld gaan we absoluut voor de 100% benutten voor het basisonderwijs daar! We willen de kinderen een betere kans op school geven.
Zoals de meesten van jullie al wel van mijn zus Chantal weten, die er afgelopen jaar is geweest om stage te lopen, is de regering daar heel onrechtvaardig. Elk jaar moeten de ouders van de kinderen nieuwe schoolboeken aanschaffen. Dit omdat de regering dan bijvoorbeeld één letter heeft veranderd of omdat de bladzijdes gewisseld zijn.
Helaas kunnen wij hier niets aan doen. Maar we kunnen er wel voor zorgen dat er meer materiaal op de scholen zijn. Weliswaar te verstaan: lesmaterialen. We willen spullen zoeken die van het belang zijn in het onderwijs en die de school daar nog niet heeft. Misschien dat we ook nog andere scholen kunnen helpen, aangezien Mr. van Beurden meer dan 60 scholen onder zijn hoede heeft!

DE KINDEREN DAAR VERDIENEN EEN GOED ONDERWIJS!

Maar goed, er is nog een lange weg te gaan. Nog ongeveer 8 maanden en dan gaan Lotte en ik opweg naar de andere kant van de wereld. In die tussentijd hopen we zoveel mogelijk geld op te halen zodat we veel voor de mensen kunnen doen!

Dus stort op rekeningnummer:
1473.512.417
ter name van: N.R.F. van Schijndel

Alvast hartelijke dank.

Natuurlijk houd ik iedereen op de hoogte van verdere gebeurtenissen.

In de kerstvakantie gaan Lotte en ik beginnen met het regelen van de reis.Dus, het komt elke dag steeds dichterbij.

xxx en liefs,
Natasja (K)

  • 22 December 2006 - 20:31

    Frank:

    eeh spetter!, echt geweldig dat jullie dit allemaal doen!. deden dit maar meer mensen!. ik spreek/hoor je nog wel kus frank

  • 23 December 2006 - 00:09

    Pieter:

    He tas,
    hartstikke goed dat je dit allemaal doet! Ik zal ook wat geld storten. Echt goed! We mailen!
    Kus Pieter

  • 24 December 2006 - 10:19

    Siem:

    heeej natas
    heeeeeel veeel succes alvast en zal ik eens iets goed vertellen wij hebben met onze school (elde schijndel) eenn sponzorloop gedaan met als doen een nieuwe basisschool in indonesie.... en we hebben ongeveer 8 duizend euro oppgehaald goed he..... xxx liefs siemmie

  • 25 December 2006 - 12:52

    Ruud:

    Heej Natasja,

    Echt een hele goede actie van jullie!!! Ik zal zeker ook een bijdrage leveren, want ik weet zeker dat jullie ervoor zorgen dat het geld goed terecht komt. Verder wens ik jullie veel plezier in Indonesië en met het voorbereiden van de reis. Ik zal de site zeker vaak bezoeken om de ontwikkelingen te volgen ;).

    Liefs Ruud

  • 26 December 2006 - 15:53

    Je Zus:

    kijk eens op je bankrekening....

    succes ermee.

    x chantal

  • 09 Januari 2007 - 04:32

    Denis In Sydney:

    Hey you,

    Ik zou graag wat storten maar ik ben een backpacker dus ik moet eigenlijk hetzelfde op mijn site neerzetten :P

    Anywhoo, Hier in Sydney is alles lekker en ik wens je veel plezier in Indonesië

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Hey lieverds, ik ga voor 5 maanden stage lopen op een basisschool in Indonesië! Brr, eng om aan te denken. Zo lang weg, zo veel missen. Maar het is wel een hele ervaring waar ik wel erg veel zin in heb! xxx Natasja

Actief sinds 29 Nov. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 53128

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 22 Januari 2008

Stage Indonesië

Landen bezocht: